Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


söndag 26 juli 2009

Förakt

Förakt


Den ogudaktige föraktar Herren Ps 10:3f
Den som är utan vett föraktar Ords 11:12
Jesus var föraktad och övergiven Jes 53:3
Se till att ni inte föraktar dessa små Matt 18:10
En liknelse för dem som föraktade Luk 18:9f
Det föraktade utvalde Gud 1 Kor 1:28
Ingen får förakta dig 1 Tim 4:12

6 kommentarer:

  1. Kunde inte undgå att se du har svetsare till ett drömyrke, vadå kan du svetsa eller?


    /AT

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Jag svetsade innan jag blev arbetslös, men jag har ingen licens, har inte behövt någon licens tidigare.

    Men istället för att skaffa licens har jag tänkt att utbilda mig till stenhuggare istället, finns ju redan så många svetsare så att det kan nog vara klokare att utbilda sig till något helt annat, kan ju alltid vara kul. Lite ombyte förnöjer.

    /StenHuggarn.

    P.s. Gud välsigne dig min vän.

    SvaraRadera
  3. Har en fråga som dök upp nu i dagarna. Hörde ordet 'syndanöd', vad betyder det?

    Nu ska jag gå och skriva samma fråga till Maria ("Jesus lever").

    /AT

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas! Jag tänkte svara dig redan igår men då hade jag inget bra svar.
    Syndanöd leder ofta till omvändelse, man kan bli befriad från syndanöden, när man tar emot Jesus Kristus.

    Själva ordet betyder nog att man är ångerfull och lider av depression t.y.p. det var ingen enkel fråga du kom med, fy på dig(Asg)

    /StenHuggarn.
    P.s. Ha det så bra.

    SvaraRadera
  5. Ja, jag ville få dig att svettas.
    Jag har fått en bättre bild av det ordet numera efter att ha frågat bl.a. dig.
    Tycker ordet är väldigt intressant, och jag tänker på boken "Kristens resa" när jag hörde det förut, vet inte riktigt varför.
    Försökte själv slå upp ordet förut, men det verkar vara svårt att hitta det, dock såg jag det i SAOL (ordlistan). Visste du förresten att SAOL numera finns på nätet? Annars en länk här:
    http://www.svenskaakademien.se/web/Ordlista.aspx
    . Det var i nätupplagan jag hittade ordet, jag har en vanlig SAOL liggandes nånstans också men vet inte var den är nuförtiden.

    Vet du herr StenHuggarn, den gången du mådde dåligt för ett tag sedan som du nämnde då -- det var nog syndanöd (he he där fick han).

    Tjenare på dig.

    SvaraRadera
  6. Hej Andreas! Kul att du blev nöjd med svaret, det var den svåraste frågan jag någosin fått.

    Jag svettades med mitt anletes svett, bara så du vet.

    Föresten jag gick strandpromenaden idag, har du hört talas om den? Den har varit väldigt omskriven här i vår tidning(Bohusläningen) det är lite trågigt bara med strandpromenaden den har blivit utsatt för klotter och vandalisering, men vandaliseringen verkar ha lugnat ner sig, men klottret har fortsatt, det är hemskt tråkigt eftersom strandpromenaden varit så dyr! Många miljoner.

    Om du kommer till uddevalla måste du gå strandpromenaden, mycket fin promenad.
    En riktig pärla om du besöker uddevalla, den rekomenderar jag varmt.

    /StenHuggarn.
    P.s. Gud välsigne dig min vän.

    SvaraRadera


RSS ATOM