Välkommen till min blogg: Jesus Kristus, Frälsaren

Jesus Kristus
Hej och varmt välkommen!
Denna blogg är en plats för reflektion och insikt om Jesus Kristus, vår Frälsare. Här kommer jag att dela med mig av tankar, bibelverser och personliga upplevelser. Målet är att förmedla Guds ord på ett levande och inspirerande sätt.

Jesus – Vår Frälsare
Jesus Kristus är kärnan i vår tro. Han kom till jorden för att rädda oss. Genom sin död och uppståndelse erbjuder han oss evigt liv. Det är en gåva som vi alla kan ta emot.

Att leva som en levande bibel
Gud har kallat mig att vara en levande bibel. Vad betyder det? Det handlar om att leva ut Guds ord i vårt dagliga liv. Att visa kärlek, nåd och förståelse mot andra. När vi gör detta blir vi ljus i världen.

Dela din tro
Jag vill uppmuntra dig att dela din tro med andra. Berätta om dina erfarenheter med Jesus. Hur har han påverkat ditt liv? Dela gärna dina tankar här i kommentarsfältet!

Bibelns budskap
Varje vecka kommer jag att lyfta fram olika bibelverser och deras betydelse. Tillsammans kan vi utforska dessa urkunder och se hur de fortfarande talar till oss idag.

Avslutning
Tack för att du besöker min blogg! Jag ser fram emot vår resa tillsammans genom tron på Jesus Kristus. Låt oss växa i vår förståelse av Guds ord och sprida hans kärlek till världen omkring oss.

Var välsignad!

Om mig

 

Om mig och mitt liv

Min dopupplevelse

För många år sedan, på Johannes Döpares dag, blev jag döpt i havet som vuxen. Det var en djupt rörande upplevelse som förändrade min syn på livet. Under denna ceremoni kände jag att jag fick en gåva från Gud; en kallad uppgift att leva ett liv i enlighet med Hans ord.

  • Gåvan från Gud: Jag fick budskapet att bli en levande bibel, vilket innebär att jag skulle sträva efter att leva ut de värderingar och lärdomar som finns i Skriften.
  • Utmaningar: Tyvärr har jag kämpat med minnet och kan inte helt återkalla allt jag läst. Detta har ibland fått mig att tvivla på min förmåga att tjäna Herren.

Känslor av otillräcklighet

Ibland känner jag mig ledsen när jag reflekterar över min resa. Jag önskar verkligen att jag kunde tjäna Herren bättre. Det är en känsla som många kan relatera till, där man strävar efter att leva upp till de ideal man har:

  • Ånger: Det är lätt att känna ånger över det man inte har gjort eller förverkligat.
  • Strävan efter förbättring: Trots dessa känslor försöker jag hela tiden hitta sätt att växa och utvecklas i min tro.

Teaterupplevelse

En annan betydelsefull del av mitt liv är när jag spelade rövare i Uddevalla under passionsspelet. Det var mer än bara teater; det var en möjlighet att vittna om Jesu liv och budskap:

  • Passionsspelet: Denna produktion gav mig chansen att framföra berättelsen om Jesu lidande och uppoffring på ett kreativt sätt.
  • Vittnesbörd: Att få dela med mig av detta budskap var både en ära och ett privilegium, och det stärkte min tro ytterligare.

Genom dessa erfarenheter har jag lärt mig mycket om mig själv och mina relationer till andra människor samt Gud.


Läs mer om mig under länken.

//Christian[fralsaren.blogspot.com]

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar