Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


tisdag 7 juli 2009

Frälsning

Frälsning


Rom 10:9 Om du därför med din mun bekänner att Jesus är Herren och i ditt hjärta tror att Gud har uppväckt honom från de döda, skall du bli frälst.

Här är en kategori som tror att Gud finns och att han har skapat allt. Att tro att Gud finns är bra, men bara att tro att Gud finns gör inte att man är frälst. T.o.m. djävulen vet att Gud är en, och som vi vet så är djävulen absolut inte frälst

En annan kategori som tror att det måste finnas en gud eller högre makt som står bakom allt, men denna tro gör ju inte dem till frälsta. Det är mera en oviss, vilsen och oklar tro.

Här är en annan kategori som tror allmänt att Jesus finns och att han lever idag. Detta kanske de har i sitt hjärta, håller det tyst för sig själva. Likaväl så gör ju inte detta att de skulle vara frälsta!

När vi ibland frågar tror du på Gud? så kanske vi menar om man tror att Gud finns. På samma sätt är det när man ställer frågan om man tror på Jesus. Om man tror att han finns. Men om du hade frågat någon på Jesus tid om de trodde att Jesus fanns så skulle ju svaret bli: Naturligtvis han gick förbi här för en stund sen, predikade och botade en sjuk. Svaret skulle ju bli så eftersom de visste att han fanns. De hade ju sett honom.

Men om du hade ställt frågan så: Tror du på Jesus? Alltså: Tror du på det han säger och på det som han säger säg vara? Då skulle svaret kanske blivit lite olika från olika människor. Tro att Gud finns gör många, men tror de på Gud? Tror de på hans ord och på det som han säger sig vara?

Du ska tro att Gud uppväckte Jesus från de döda. Detta är rätt och riktigt. Men man är fortfarande inte frälst för det. Det behövs en viktig sak till. Man behöver bekänna ut den tron: Att Jesus är Herre.

Många tror på Jesus. Han finns i hjärtat. De har tagit första steget av att bli frälsta. Nu behövs det andra: Bekännelsen. Tänk vad lätt det är: Om tron alla redan finns där, varför inte då bara bekänna?

Många fler skulle bli frälsta om bara de fick veta hur enkelt det är att bli frälsta. Någon behöver bara tala om det för dem. Det är inte krångligt. Det är lätt.

Tron kommer av predikan, står det i Bibeln. Det går också översätta det med "hörande".

1. Du hör Ordet om Jesus, du tar emot det och
2. tror i hjärtat och
3. med munnen bekänner du ut det.

Hur blir man frälst?

1. Bekänn Jesus som Herre med din mun.
2. Tro i ditt hjärta att Gud uppväckt Jesus från det döda.
3. Då blir du frälst.

Vill du bli frälst?
Be den här bönen:
Jesus jag tar emot dig och bekänner dig som min Herre och Frälsare. Jag tror att du har dött för mina synders skull och att du har uppstått från de döda, för att jag skulle få evigt liv. Tack för att du förlåter alla mina synder och kommer in i mitt liv. Amen.

E-posta mig om du bad?

Här är Jesus egna ord: Jag är vägen, sanningen och livet. Johannes 14:5-6

7 kommentarer:

  1. Fin bild på vägen längst ned.

    Såg att du hade en e-postadress på sidan uppe till höger, tja om man kan använda den till att skriva om olika ting eller om man undrar nåt speciellt? (dock blir jag lite rädd för namnet 'dr romantic', vad sjutton pysslar du med egentligen? he).


    / Andreas T

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Du behöver inte bli rädd! Det är en väldigt gammal e-post som följt med genom åren, dom flesta adresserna var ju redan upptagna när jag skaffade den en gång i tiden, sedan har den följt med, inga konstigheter.

    /StenHuggarn.
    P.s. Har funderat en hel del, vad tycker du om bönen? Frälsaren har kommit för att rädda människorna, frälsningen är närmre än folk tror! Himmelriket står inte så långt borta.

    God bless you! My friend.

    SvaraRadera
  3. Ja, bönen som står där verkar mycket bra. Vet inte om jag förstår varför det står 2 Kor 6:2 där under för, slog upp det i Folkbibeln på Internet sen, men inte är det väl ett direkt citat därifrån? Vad jag förstår så har du väl skrivt en bön själv eller hur?





    /Andreas T

    PS: "Evangelist StenHuggarn gör Uddevallas gator osäkra" /Gammalt djungelordspråk. he he. DS

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Visst var den bra, frälsningens tid är inne åt människorna(folket) Jag bara vägleder syndarna så dom undviker att hamna i helvetet, alla är vi syndare på ett eller annat vis.

    Jag är bara en vägledares röst, jag försöker bara fiska några människor innan det är försent! Jesus sade en gång, jag skall göra er till människofiskare. Detta står skrivet.

    Det var kul du tyckte om bönen! Kan jag vinna över någon människa till herren vår käre frälsare så är jag glad.

    Evangelist var väl att ta i! Jag växer mig allt mer och mer in i rollen som en vägledare, jag känner mig som en modern Johannes döpare på internet, jag är t.o.m. vuxendöpt på Johannes döpares dag, komiskt va.

    /StenHuggarn.
    P.s. Jag evangeliserar inte på gatorna i udddevalla, jag tycker att i dagsläget är internet ett bättre ställe att predika på eftersom man kan nå mer människor där, har jag fått för mig av någon anledning, till och med när man sover kan man ju nå ut till människorna alltså 24timmar om dygnet, det finns ingen kyrka eller predikant som är aktiva så länge, så detta måste vara ett ganska bra verktyg, I.a.f. i min synvinkel.

    God bless you my friend.

    SvaraRadera
  5. Jesus är min herre och frälsare Kenneth Grönlund Vara.

    SvaraRadera
  6. Hur man ska leva för att möjliggöra så att Skaparen i Hans nåd förser med Sin förlåtelse står det om i den judiska Bibeln (som kristna kallar för det ”Gamla testamentet”) och undervisades också av första århundradets Ribi [en titel för en prominent judisk ledare] Yehoshua ha-Mashiakh (Messias) (se http://www.netzarim.co.il för argumentation som implicerar det) från Nasaret (hans undervisning förvrängdes sedan av hellenister och den förvrängda undervisningen finns att läsa i ”Matteusevangeliet”).

    Bibeln – t.ex. Yekhezqeil (”Hesekiel”) 18 utlovar förlåtelse till dem och endast dem som gör sitt uppriktigaste att hålla mitzwot (översättning: direktiv eller military-style orders) i ”Moseböckerna”. Skaparen kan inte ljuga och ändras inte (Malakhi 3:6)!
    Ribi Yehoshua ha-Mashiakh (Messias) levde och praktiserade direktiven i ”Moseböckerna” med ett uppriktigt hjärta, han dog oskyldig och blev ett offer. På grund av detta kan den perfekta Skaparen ge Sin förlåtelse för de tillkortakommanden (i att hålla direktiven i ”Moseböckerna”) hos alla de som gör sitt yttersta i att Skaparens direktiv i ”Moseböckerna” (i enlighet med vad som står i Yekhezeqiel (”Hesekiel) kapitel 18 (på hebreiska)); samt hos dem som har medvetet brutit mot ett direktiv i ”Moseböckerna” (t.ex. brutit mot förbudet att äta fläsk) och upphör med sin överträdelse och istället börjar göra sitt bästa att praktisera alla direktiv i Moseböckerna icke-selektivt till det bästa av sin förmåga.

    Det som står i den judiska Bibeln och det som Ribi Yehoshua undervisade strider således mot Rom. 10:9 m.fl. verser.

    Att leva på det ovan beskrivna sättet ända tills man dör implicerar att den perfekte Skaparen kommer att fortsätta att ge Sin förlåtelse under hela ens liv, vilket kommer att innebära en fortsatt relation med Honom, vilket leder till ”himlen”. Emedan att inte leva på det ovan beskrivna sättet, inte leder till ”himlen” enligt Yekhezeqeil (”Hesekiel”) kapitel 18.
    Skaparen hoppas för alla individer att de ska vända sig till Honom. Att vända sig till Honom innebär att man börjar att praktisera Hans direktiv i Torah (”Moseböckerna”).

    Anders Branderud

    SvaraRadera
  7. Roligt att du visat intresse för min blogg, du verkar inte dela denna bloggs åsikt att Jesus Kristus är vägen till frälsning och att både gamla och nya testamentet är Guds ord, men önskar dig lycka till i ditt sökande efter sanning.

    SvaraRadera


RSS ATOM