Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


onsdag 30 september 2009

Tack min Gud

Tack min Gud


Tack min Gud för vad som varit
Tack för allt som du beskär
Tack för tiderna som farit
Tack för stund som inne är
Tack för ljusa varma vårar
Tack för mörk och kulen höst
Tack för redan glömda tårar
Tack för friden i mitt bröst

Tack för vad du uppenbarat
Tack för vad jag ej förstår
Tack för bön, som du besvarat
Tack för vad jag icke får
Tack för livets hemligheter
Tack för hjälp i nödens stund
Tack för nåd, som ingen mäter
Tack för blodets fridsförbund

Tack för himmel blå i livet
Tack för moln du stött där på
Tack för solljus, av dig givet
Tack för mörkret likaså
Tack för prövningar och strider
Tack för hopp, som uppfyllts väl
Tack för dagen, som framskrider
Tack för hopp som slagit fel

Tack för rosorna vid vägen
Tack för törnet ibland dem
Tack för resta himlastegen
Tack för evigt tryggt hem
Tack för kors och tack för plåga
Tack för himmelsk salighet
Tack för stridens klara låga
Tack för allt i evighet

8 kommentarer:

  1. Det var en fin dikt (om det nu var en dikt). Hade aldrig hört den förut.

    Såg på text-TV på Internet nu att en grabb hade dött i Uddevalla när han stod på ett lok på tågstationen, han hade tydligen dött av elen. Tänkte på att det var just din stad Uddevalla, så det var därför jag nämnde det nu.

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas! Det var tråkigt att höra, det där med elen skördar en del människor, men det har hänt att någon har överlevt men dom har blivit extremt skadade. Kommer int ihåg exakt men det skall i.a.f vara 22000-24000volt i tågledningen. visst har alla varit små men han som dog var faktiskt 17år gammal så han borde veta att det är mycket farligt att leka så nära ledningarna, stackars föräldrarna.

    Många fick föras till sjukhuset p.g.a chocken.

    Men vi får trösta oss med vår Gud i detta elände, annars blir det hemskt jobbigt.

    Tack min Gud tyckte jag passade så fint in på bloggen, den texten hade jag på en papperslapp i en låda men var den härstammar ifrån det vet jag icke! Det stod inget annat än dom orden jag skrev men fina ord var det, så den kom väl till pass...

    /StenHuggarn.
    P.s. God bless you.

    SvaraRadera
  3. Hej Sången står i boken Segertoner(och fler kristna sångböcker) och den är skriven av August Storm, årtalet står inte men det är känd och vacker sång. Jag tycker mycket om den.Gud säger att vi ska tacka i livets alla områden, vad vi än är med om, och denna sången säger det så tydligt.
    Bless U!
    /Maria

    SvaraRadera
  4. Hej Stenhuggaren
    När jag var liten bodde jag i ett lyhört hus på botten våningen, på 2 våning bodde min mormor, hon bad den sången som bön varje kväll, och det hördes i hela huset. Jag har hennes bibeln sparad med den bönen i på en lapp. Så för mig brtyder den välfigt mycke, roligt att möta den här hos dig.
    Martin, din rövar kompis

    SvaraRadera
  5. Hej Martin!
    Vad kul. Det är helt fantastikt, att några ord kan betyda så mycket.

    Det som är så fantastikt är att ett ord för dig inte behöver betyda samma för mig, det är helt otroligt vad mycket ett ord kan betyda.

    Tack Martin! Det var en rolig historia.

    /StenHuggarn.
    P.s. Det var allt en riktig rövarhistoria*Asg*

    SvaraRadera
  6. Tack Jesus för den Heliga Andens kraft i mej; ny är den här ny tid för Jesus och frälsning till hela landet in den heliga Andens utgjutning och väckelse,halleluja låt honom fylla våran tom in sida och sände oss till att hjälpa våran egen stad till Jesus och blir döpt in Andens underbara upplevelse,tack och ber för våran lilla församling och för pastor och familj i södertälje,keijo söretälje

    SvaraRadera
  7. اليسوع هوا المخلص اللعالم

    SvaraRadera


RSS ATOM