Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


lördag 13 juni 2009

Bön

Bön


Om mitt folk ödmjukar sig och ber 2 Krön 7:14
Du som hör bön, till dig kommer alla Ps 65:3
Be inte som hycklarna Matt 6:5f
Herrens bön Matt 6:9f
Be och ni skall få Matt 7:7f
Om två kommer överens om att be Matt 18:19
Tro att ni fått det, så är det ert Mark 11:24
När ni ber, förlåt människor Mark 11:25
Om ni förblir i mig, be om vad ni vill Joh 15:7
Anden hjälper oss i vår svaghet Rom 8:26
Be alltid i Anden för alla det heliga Ef 6:18
Jag uppmanar till förbön för alla 1 Tim 2:1f
Både i lidande och glädje Jak 5:13f
Mäktig är en rättfärdig människas bön Jak 5:16
Vi får bönesvar när vi håller hans bud 1 Joh 3:22

4 kommentarer:

  1. Funderar på en sak: Det här med dinosaurier som ska ha funnits -- och som vetenskapsmännen säger att det finns fossil av -- hur ska man ställa sig till det? Inte ser jag att det nämns några såna djur i Bibeln, men det tycker man ju att det borde ha stått om? En av mina många funderingar he he. Jag är själv lite kristen, och menar inte att angripa kristendomen eller Bibeln, utan det är en undran bara.

    /Andreas T

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har inte funderat på det! Men det har funnits dinosaurier har jag för mig, men det står inte i bibeln om det.

    Så svaret blir ja på din fråga, man får lita lite på utgrävningar och vetenskapen! Men man får inte stirra sig blind på vetenskapen.

    Hoppas du är nöjd med svaret, det var det bästa jag kunde åstakomma till dig.

    /StenHuggarn.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag är alltid nöjd med dina svar för du håller alltid god ton, det är det verkligen inte alla som gör på andra sidor. Ta t.ex. "Blogg 29", jag tycker om vad Christer Åberg skriver där (det är ju han som har bloggen); men ta kommentarerna av folk under hans inlägg -- där kan man väl tala om ful ton?

    Det finns en massa folk som tjatar om evolutionen och att människan inte kan ha skapats på en dag; och att Noas ark inte kan ha funnits för den hade aldrig kunnat rymma så många djur etc etc. Men jag menar hursomhelst att kristendomen är större än en berättelse ur den, och att budskapet är det viktiga; vidare är jag misstänksam mot vetenskapen men kan inte riktigt förklara varför. Jag vill tro på miraklen i Bibeln och säger att man ska låta det stå kvar som det står däri, utan att ändra, lägga, till eller dra ifrån något. Säger man att man tror på det som står i Bibeln så säger folk att man är barnslig, naiv, ointelligent, icke-intullektuell, idiot, fanatiker, extremist mm mm.

    Men Christian, kan jag ställa mer såna här frågor till dig eller är det en dum idé?


    Hej då.
    /Andreas T

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas!
    Du får ställa hur många frågor du vill! Föresten så finns det nog inga dumma frågor? Det finns nog bara dumma svar? he he he.

    /StenHuggarn.

    SvaraRadera


RSS ATOM