Varför denna blogg?

Varför blogga om Jesus?

Att skriva om Jesus kan vara både inspirerande och upplysande.

Här är några anledningar

Delar min tro: Genom bloggandet kan jag dela min personliga erfarenhet av Gud.
Engagera andra: Jag kan nå ut till andra som kanske söker svar eller vill veta mer om kristendomen.
Lära sig själv: Att skriva tvingar jag mig att forska och förstå djupare aspekter av min tro.

"Bloggandet ger mig en plattform för diskussioner om tro, tvivel och allt däremellan."

Kristendomen och den Heliga Ande erbjuder en rik källa av teman att utforska.

Genom att dela mina insikter kan jag inspirera andra i deras andliga resa.

Att blogga om Jesus och kristendomen är en fantastisk möjlighet att dela kunskap och insikter.

Jag gillar att skriva mycket om Jesus på bloggen, och det finns flera anledningar till detta:
  • Personlig tro: Min egen tro på Jesus är en central del av mitt liv. Genom att skriva om honom kan jag dela med mig av mina insikter och erfarenheter.

  • Inspirera andra: Jag hoppas kunna inspirera läsare att utforska sin egen relation till Jesus. Att dela berättelser och undervisning kan vara ett kraftfullt sätt att nå andra.

"Skrivandet är ett sätt att bearbeta tankar och känslor, och för mig är Jesus alltid i centrum."

Att skriva om Jesus har flera fördelar:

  • Reflektion: Det ger mig möjlighet att reflektera över min tro och växa som individ.

  • Gemenskap: Genom bloggen kan jag skapa en gemenskap med likasinnade som delar min passion.

  • Utbildning: Jag kan bidra till lärande genom att dela kunskap och resurser kring Jesu liv och budskap.

    Att uttrycka mina tankar och känslor kring Jesus är inte bara en hobby; det är en väg för mig att växa i min tro och nå ut

    /Christian.

2 kommentarer:

  1. Hej Christian, jaa vad bra att du fortsätter att skriva här, det behövs! Man vet inte vilka man når och vilka som verkligen tar till sig Guds ord, MEN vi BEHÖVS för att kunna presentera det NYA LIVET med Jesus, d v s Frälsningen som är att TA EMOT JESUS i Sitt HJÄRTA och gå vidare i denna värld med honom andligen tills han kommer tillbaka! Vi lever ju i de sista tiderna, vilket är så svårt för de flesta att förstå- att kunna veta- då de inte vet vad Guds ord säger. Gud är god och han är Vår Skapare och Herre och vi måste gå ut med att det finns NYTT LIV att Få. VIGT LIV- Frälsning/ Nytt liv med Jesus i stället för att leva i världen och tro att det är allt, det ju inte det. Att leva med Jesus varje dag är en GLÄDJE!! G v d /Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maria,

      Tack så mycket för ditt uppmuntrande och inspirerande meddelande! Jag uppskattar verkligen dina ord och den passion du har för att sprida Guds budskap. Det är sant att vi aldrig vet vem som kommer att ta till sig det nya livet med Jesus, men varje insats räknas.

      Jag håller helt med dig om vikten av att dela Frälsningen och att leva i gemenskap med Jesus varje dag. Det är en glädje och en styrka som vi kan erbjuda andra, särskilt i dessa utmanande tider.

      Låt oss fortsätta vårt arbete tillsammans och sprida ljuset av Guds ord till så många som möjligt. Jag ser fram emot att höra mer om dina tankar och idéer kring detta!

      Varma hälsningar,
      Christian

      Radera