Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


fredag 14 augusti 2009

Föräldrar

Föräldrar


Hedra din far och mor 2 Mos 20:12
Förbannad den som föraktar dem 5 Mos 27:16
Bevara din fars och mors bud Ords 6:20f
Lyssna till dem, låt dem vara glada Ords 23:22f
Ni barn, lyd era föräldrar Ef 6:1f

Föräldraskap


Du ska inskärpa Ordet hos barnen 5 Mos 6:7
Barnen skall lära sig frukta gud 5 Mos 31:13
Fostra din son, vålla inte hans död Ords 19:18
Vänj den unge vid vägen Ords 22:6
Fostra din son och han gern glädje Ords 29:17
Föräldrar skall spara åt sina barn 2 Kor 12:14
Reta inte upp utan fostra i Herren Ef 6:4
Ska ta väl hand om sin familj 1 Tim 3:4, 5:8.

4 kommentarer:

  1. Jag har lagt märke till att unga människor inte respekterar äldre och inte visar nån aktning för dem, i och för sig så kanske de som är äldre inte förtjänar aktning när de håller på med vad som helst ibland för dumheter, men ändå. Alla är väl lika knäppa här i världen, unga som gamla.

    Vet att dagens tema handlar om föräldrar och inte äldre, men visst är det väl besläktat? Och föräldrarna får ju heller ingen aktning från sina barn. En annan sak; det verkar som om föräldrarna inte bryr sig om sina barn heller, t.ex. så verkar de inte bry sig om var de håller hus om dagarna. Tycker det är dålig sammanhållning överhuvudtaget mellan föräldrar och deras barn.

    Jag har för övrigt fyra syskon, och jag är yngst; har du några syskon herr StenHuggare om man får fråga? På tal om min familj så fyller min mamma 70 snart och jag vet inte vad jag skall ge, för nåt blir det nog.


    Ha det bra.
    Hej då.

    SvaraRadera
  2. Hejsan Andreas! Jag tänkte skriva redan igår men klockan var så mycket, så jag gick och lade mig istället.

    Nej, jag instämmer nog med dig att ungdommarna har lite dålig aktning, fy på er ungdommar.

    Men dom kristna ungdommarna har faktiskt lite aktning kvar för oss äldre, dom har ju läst Guds ord i bibeln, och folk som läser bibeln blir det människor av, vad jag menar är att lever man i kärlek till Gud och Jesus så får man mer kärlek till dom andra individerna i samhället! Det finns mycket värmande kärlek att hämta från Guds rike om man vill.

    Jag skulle kunna beskriva Gud med ett enda ord.

    Gud = Kärlek.
    Gud älskar dig så mycket att han sände sin ende son rakt in i döden, för din och min skull, då förstår du varför jag beskrev Gud med ett enda ord.

    Sedan så är ju den ende vägen för oss till Guds rike genom Jesus. Jag är vägen, sanningen och livet säger Jesus själv i bibeln.

    Om man tänker på vilken kärlek Gud har till oss som sände sin egen son(Jesus) rakt in in döden så förstår du vilken kärlek gud har till oss människor, när man tänker på detta så blir man alldeles varm i hjärtat och då får även vi människor mer kärlek för varandra.

    Vad jag har märkt genom Guds ord är att ju mer vi läser om Gud, sonen och den Helige Ande ju mer kärlek får vi för varandra.

    Lite Guds ord = Mycket bråk, våldtäckter, mord etc.

    Min mamma är inte heller så färsk längre! Livet har sin gång.

    /StenHuggarn.
    P.s. Gud välsigne dig.

    SvaraRadera
  3. Var inne på "Flammor" förut, och såg en annan Jesusbild som jag inte sett förut. Har du redan sett den förresten? Här i alla fall: http://www.flammor.com/artiklar/artikel090.asp .Tyckte den var speciell (häftig faktiskt).


    /AT

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas! Tack för ditt fina foto, jag gjorde ett inlägg med fotot ovan och fotot hade jag inte sett tidigare.

    /StenHuggarn.
    P.s. Gud välsigne dig.

    SvaraRadera


RSS ATOM