Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


tisdag 21 juli 2009

Tungotal

Tungotal


De som tror ska tala med nya tungor Mark 16:7
Språkunder när anden kom vid pingst Apg 2:4
Tala med tungor och prisa gud Apg 10:46
Gåvan att tala olika slags tungomål 1 Kor 12:10
Alla talar inte tungomål 1 Kor 12:30
Att tala i sin ande till gud 1 Kor 14:2f

2 kommentarer:

  1. Ville bara tipsa dig om att läsa blogg 29 idag (21 juli), för Christer Åberg skriver väldigt privata saker denna gång under titeln "Mitt vittnesbörd del 1: Jag är inte rotlös eftersom jag har Jesus" . Jobbigt liv den människan tycks ha haft. Kände mig ledsen efter att ha läst det.




    Förresten: Vill egentligen inte besvära dig för mycket med att du ska behöva svara på allt jag skriver, det enda man vill är att folk läser det man skriver, kruxet är att man kanske inte vet det om man inte får ett svar är det värsta, så det är kanske lite av ett dilemma eller paradox eller vad det heter. Vissa saker man skriver kan ju vara saker som inte alltid behöver besvaras egentligen, men som sagt, svårt att veta om folk har läst om de inte svarar, så det var ett svårt fall...usch! Ja, du ser ju vilka filosofiska problem jag har, jag får rådfråga Platon och Aristoteles, har du deras nummer?



    /AT

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas!
    Jag tänkte på en sak som jag hade skrivit tidigare till dig, det var det där med dopet! Den helige ande får du när du döper dig och inget annat, rätt skall vara rätt.

    Nej, jag har inte Platon och Aristoles nummer. Ha , ha.

    /StenHuggarn.
    P.s. Du stör aldrig andreas och inte besvärar heller, så du är alltid välkommen.

    SvaraRadera


RSS ATOM