Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


söndag 19 juli 2009

Frestelse

Frestelse


Syndafallet: Den första frestelsen 1 Mos 3
Om syndare lockar, följ dem inte Ords 1:10
Jesus frestades i öknen av djävulen Matt 4:1f
Om din hand förleder dig Matt 18:8
Vaka och be så att ni inte frestas Matt 26:41
Ni frestas inte över er förmåga 1 Kor 10:13
Jesus kan hjälpa dem som frestas Hebr 2:18
Han var frestad i allt men utan synd Hebr 4:15f
Gud frestar inte någon Jak 1:13f

6 kommentarer:

  1. Vad tycker du om katolicismen och katoliker?



    /AT

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas! Nu har jag varit i trollhättan och tittat på fallens dagar, jätte mycket folk gick nästan inte att komma fram.

    Katoliker är lite komiska faktiskt, eftersom dom tillbedjer Jesus mamma och det blir lite konstigt eftersom jesus själv säger så här Jag är vägen, sanningen och livet. och då stämmer det inte om man skulle tillbedja maria som katolikerna gör, men privat skulle man säkert kunna umgås med dom så länge man inte skulle prata religion! Men skulle dom fråga om något skulle man ju svara på frågan dom hade ställt förstås, annars skall man älska alla människor säger gud fadern, till och med sina fiender.

    /StenHuggarn
    P.s. Ha det min vän, hoppas du är nöjd med svaret. Annars är alla typer av frågor välkommna.

    SvaraRadera
  3. Ja, det är ett bra svar. Det finns ju också folk på bloggar som inte svarar överhuvudtaget.

    Tycker det är konstigt med katolicismen, för hur kan folk tillbe Maria istället för Jesus? Det låter nästan som en sekt. Men vad jag förstår så är katolicismen enormt stor i världen (tänker inte minst på Sydamerika), hur kan det vara så?

    Ska du inte grunda en egen religion,
    "StenHuggarn-kyrkan" med dig som Gud? he he.

    /AT

    SvaraRadera
  4. Hej Andreas! Nej, jag förstår inte heller hur katolicismen har blivit så stor. En egenskap man måste ha om man skall lyckas väl med något som t.e.x. katolicismen då är starka ledare eller mindre religioner och sekter "en stark ledare" detta är en bra grund om man skall lyckas att nå människor.

    Visst skulle jag vilja starta en kyrka! Men har kanske inte riktigt dom egenskaperna man skulle behöva ha! Som t.e.x. en stark auktoritet så man kan bli denne människofiskare som Jesus talade om.

    Jag får nog hålla mig till bloggen tror jag, det blir nog lite lättare så.

    Föresten igår var jag och lystnade på ett jättefint Gospel i trollhättan på pingstkyrkan där, det var riktigt trevligt faktiskt.
    Och så hamnade jag på caffét i kyrkan också, för där hade dom ju våffla med grädde och syllt det fick man ju ha också vaklart, du skaulle varit med där Andreas.

    /StenHuggarn.
    P.s. Har du fått din semester ännu?

    SvaraRadera
  5. Ja, jag har ju inget jobb så den sortens semester kan jag ju inte ha. Har förtidspension tillsvidare (problem med krämpor, men vem har inte det?).

    Var du tvungen att säga att det fanns våfflor med sylt och grädde? Nu började jag tänka på det också! Har du inte hört att det är syndigt att äta våfflor i Guds första budord? he.

    Råkade titta till höger på sidan här, och såg att du passar på att söka jobb samtidigt på sidan? Det var det värsta vilken konstig kristen sida! he.

    Men jag måste ändå säga när jagt såg du söker till kyrkogårdsvaktmästare, att det var lustigt för det är exakt det min bror har jobbat som sedan 1992, men han slutade bara för nåt år sedan pga sviktande hälsa, och då är han ändå ganska ung född 1973. Men nu vill inte Försäkringskassan ge honom bidrag så han får väl ta nåt i alla fall nånstans. Förstår att staten vill att folk ska arbeta, men jag är ändå rädd att det kan gå ut över folk som faktiskt inte kan arbeta även om de skulle vilja. Han, min bror, jobbade på Hallsbergs kyrka, det finns två kyrkor i Hallsberg, han jobbade på den som ligger lite utanför orten.

    Har många gånger hört Cnc-Operatör, men fattar fortfarande inte riktigt vad det är.

    Nu har jag stört dig nog för denna gång.

    Hej då.
    /AT

    SvaraRadera
  6. Tjena Andreas! Jag har heller inget jobb i dagsläget, tråkigt men sant.

    Cnc-Operatör? Man kör datastyrda svarvar och fräsar och dylikt.

    Ja det var ju ganska lustigt det där med din bror att jobbat med det som jag vill bli. he, he.

    Vi hörs! Skall iväg en sväng, så vi hörs.

    /StenHuggarn.
    P.s. Du stör aldrig andreas du är alltid välkommen på bloggen.

    SvaraRadera


RSS ATOM