Frälsaren - Blogg om Jesus Kristus.

På frälsaren bloggas det om allt med Jesus Kristus att göra...


Jesus sa: Jag är vägen och sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig. (Joh.14:6) förklarade han att han är den enda vägen till Gud. Jesus har dött för hela världens synd och bara genom att ta emot Jesus som vår personlige Frälsare kan vi uppleva försoning med Gud.

Mer om Jesus Kristus kan du läsa här.


fredag 17 juli 2009

Framtiden

Framtiden


Beröm dig inte av morgondagen Ords. 27:1
Ska ge er en framtid och ett hopp Jer 29:11
Inga bekymmer för morgondagen Matt 6:34
Ni vet inget om morgondagen Jak 4:14f
En ny himmel och en ny jord Upp 21:1f

3 kommentarer:

  1. Undrar över en sak. Jag har för mig att folk (inklusive mig själv) är förvirrade ibland över detta med Gud och Jesus, jag menar vem av de ska man tillbe egentligen? Varför är det två figurer (Gud Och Jesus), räcker det inte med en? Förr hände det nån gång att jag bad, brukar inte bli nuförtiden, jag är rädd att om jag ber numera och hjärtat inte är med så räknas det som en missgärning istället för en god sak, och att jag skulle känna mig som en hycklare. Men förr då jag bad så hände det att jag inte visste om jag skulle be till Gud eller Jesus, så det vart lite förvirrande, dessutom tänkte jag att om jag ber till fel person så kanske inte bönen går i uppfyllelse. Jobbigt med två väsen!


    /AT
    PS: Vet att frågan ovan kan låta som från en femåring, men det får väl vara hänt. DS

    SvaraRadera
  2. Hej Andreas! Jesus är den ende vägen till himmelriket Jag är vägen, sanningen och livet. Johannes 14:5-6 så vi får tillbedja Herren Jesus Kristus och inget annat, Jesus Kristus dog ju på korset för din skull min vän, och dom som spikade fast honom på korset fick också förlåtelse eftersom jesus bad för dem, Förlåt dem fader"De vet inte vad det gör", och det är samma med oss Jesus Kristus är vår räddare och vår frälsare så när du bedjer bed i Jesu Kristi namn så händer det grejer och glöm inte tacka honom efter du bett för det du bad om.

    Det hade varit svårare att komma till Gud"fadern" utan Jesus Kristus, eftersom då får vi vara fria från synden och dom är väldigt få det är t.y.p. bara Jesus Kristus som är det så det, blir mycket svårare den vägen.

    Ungefär så här funkar det Gud sitter uppe i himmelriket Jesus Kristus är masten och den helige ande är mobiltelefonen, om jag har fårstått Jesus rätt skall alltså det fungera ungefär så.

    Jag vet inte i vilket skede som Den Helige Ande flyttar in i din kropp, det skulle bli antingen när du ber frälsningsbönen eller när du döper dig det kan jag inte svara till 100% min vän jag hoppas du har överseende med det.

    För att inte göra dig helt förvirrad! Kom jag hastigt på ytterliggare en sak Den helige ande är guds kraft, guds ande så det som händer är att Jesus funkar som en sköld för oss i det läget Jesus tvättar ju bort vår synd, så det är därför som gud ser oss som rena det är Jesus förtjänst det, så vi får tacka Jesus för det.

    Det är inte så konstigt med två väsen tycker jag Gud är fadern Jesus är sonen till honom, och du har nog en pappa du också skulle jag kunna tro.

    Om du skulle vilja bedja frälsningsbönen och verkligen vilja det så blir du automatiskt frälst.
    Lite närmre information om detta har jag under frälsning uppe i vänstra hörnet under Meny läs där också om du kanske skulle förstå lite där också, skulle det kvarstå någon fråga så ställ den bara.

    Ingen fråga är dum, alla frågor är bra. Du blir ju inte klokare på att inte fråga.

    /StenHuggarn.
    P.s. Hoppas du blir i.a.f. lite klokare nu min vän.

    SvaraRadera
  3. Ja, tack för det långa svaret.

    Igår så skrev jag samma fråga till Maria på "Jesus lever"-bloggen (frågan står där på hennes blogg att läsa). Om du undrar varför jag ställer samma fråga till olika personer, så är det för att jag vill få så mycket svar som möjligt.

    Förresten om du undrar varför jag inte avslutar mina brev med välsignelser, så är det för att jag är rädd att hjärtat inte är med utan att jag då bara skulle säga en sak för sakens skull och på det sättet ådraga mig synd. För jag misstänker att hjärtat ska vara med när det gäller bön och välsignelser.

    Hoppas jag får vara kvar på din blogg även om jag inte varit med om nåt frälsningsögonblick? Ganska intressant att ställa frågor tycker jag.


    Hej hopp.
    /AT

    SvaraRadera


RSS ATOM